Voor een veilige toegang tot MijnReaalcontroleren wij eerst je gegevensDit doen wij met iDIN. Net als bij iDEAL log je in bij jouw bank. De bank geeft ons eenmalig je persoons- en adresgegevens. Zo bevestig je via jouw eigen bank je identiteit, veilig en vertrouwd. 

Hoe gaat het in zijn werk?

  • Vul je e-mailadres in

  • Kies je bank

  • Log met iDIN in bij jouw bank

  • Je ontvangt een e-mail van ons. Gebruik de activatiecode uit de e-mail en kies zelf een wachtwoord. 

Meer over iDIN en je makkelijk en veilig online identificeren

Je kunt iDIN vergelijken met iDEAL. iDIN werkt via internetbankieren en maakt gebruik van dezelfde beveiligingstechnieken. Net als bij betalen via iDEAL word je geleid naar de beveiligde pagina of app van je bank. Je logt in met de vertrouwde inlogmiddelen van je eigen bank.

Alleen overheidsorganisaties en organisaties zoals ministeries, lokale overheden, organisaties in de zorg en het onderwijs mogen DigiD gebruiken.  

iDIN is de nieuwe manier van online identificeren. Deze online identificatiedienst is door de banken gezamenlijk ontwikkeld. Met iDIN identificeer je je gemakkelijk en veilig online. Lees meer over iDIN op de site van je eigen bank. 

Met iDIN identificeer je jezelf door gegevens te versturen via je bank. Je ziet welke gegevens wij aanvragen bij je bank. Je bank verstuurt deze gegevens pas na jouw goed­keuring. Wij zien geen betaalgegevens van je en je bank ziet geen gegevens van jou bij Reaal. Wij vragen je bank om jouw naam, adres, geboortedatum en e-mailadres. Daarmee identificeer jij jezelf. 

Wil je een account aanmaken zonder het gebruik van iDIN? Je kunt verder in het proces ook een account aanmaken door je persoonsgegevens in te vullen. Is je e-mailadres nog niet bij ons bekend? Dan ontvang je de activatiecode voor je account per post. Dit doen wij voor de veiligheid. Per post duurt het langer voordat je de activatiecode hebt, dit kan 5 werkdagen duren.